Recensionens detaljer

 
Laphroaig Quarter Cask
Whisky
Poäng 
 
88
Näsa 
 
22
Smak 
 
22
Avslut 
 
23
Balans 
 
21

Whisky

Tastenote titel
700 ml flaska.
Öppnad 160130
Whiskyn är lagrad på firstfilled ex bourbon fat. Ej kylfiltrerad.
Doft
Rök som dominerar initialt. Med några droppar vatten dämpas röken något och smörkola, tjära vanilj och havssalt får komma fram.
Smak
Pepprig som bränner främre delen av tungan och värmer hela vägen ner i magen. Sötma, tjära och rök dominerar med ton av sälta. Smakerna sprider sig i hela munnen på ett behagligt mjukt sätt.
Avslut
Lång och varm där pepprigheten biter i främre tungan hela tiden på ett behagligt sätt. Lätt sötma och rök som ligger kvar länge i munnen
Beskrivning / Sammanfattning
En trevlig och balanserad rökig whisky som folk antingen älskar eller hatar. Jag är väl mittemellan i min bedömning då jag tycker den inte alls är godare än Laphroaig 10 år som dessutom är billigare. Personligen gillar jag den betydligt starkare sötman i tioåringen bättre
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se