Recensionens detaljer

 
Deanston 20 Oloroso Cask
Whisky
Poäng 
 
89
Näsa 
 
23
Smak 
 
22
Avslut 
 
22
Balans 
 
22

Whisky

Tastenote titel
Deanston at its best. På senare tid har de kommit en del intressanta buteljer från Deanston varav denna 20 åring är en av dem.

Jag har begränsade erfarenheter av Deanston i alla dess former och har provat förvånansvärt lite. Jag hoppas och har för avsikt att ändra på detta och med denna 20 åring som senaste referens så har jag helt klart fått mersmak.
Doft
Inledningsvis en tydlig sherry nos, mörk choklad, hasselnöt, apelsinskal, en touch av akacia honung och sist men inte minst lite farinsocker. Det händer mycket i denna intressanta näsa måste jag säga. Det är moget elegant och väl friserat av gänget på Deanston
Smak
Wow! Först en tung och köttig sherry gom som vidare eldar på med mer träiga ektoner. sakta smyger brända mandlar och ljus knäck fram. Söt först men drar åt det strävare hållet mot slutet.
Beskrivning / Sammanfattning
High class Deanston. Jag måste säga att det absolut är till denna 20 årings fördel att man behåller fatstyrkan när man buteljerar. Deanston får allt för lite uppmärksamhet och förtjänar helt klart mer. Gillar att den är ganska fet och fyllig och påminner en del om köttiga Mortlach. well done Deanston.
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se