Recensionens detaljer
Poäng
77
Näsa
21
Smak
19
Avslut
18
Balans
19
Whisky
Tastenote titel
Old Pulteney 12 YO er er del av standard sortimentet fra Old Pulteney. Den har vært lagret på bourbon-tønner.
Whiskyen er tilgjengelig på Vinmonopolet for NOK 540 (artikkelnummer 5685401) og på Systembolaget for SEK 361 (artikkelnummer 10465).
Whiskyen er tilgjengelig på Vinmonopolet for NOK 540 (artikkelnummer 5685401) og på Systembolaget for SEK 361 (artikkelnummer 10465).
Doft
Umiddelbart luktet denne ganske ungt. Etter hvert ble den mer voksen og fyldig med tunge, tørkede frukter og appelsinskall. Den kom seg betraktelig etter å ha tilbrakt litt tid i glasset.
Smak
Smaken var smooth og fyldig med en tung sødme. Fortsatt fruktig, men kanskje litt mer fersk frukt i stedet for tørket frukt. Litt lakris var det, også. Til tross for disse gode smakene, var det en del som manglet for at jeg virkelig skulle nyte denne.
Avslut
Ettersmaken ble dessverre preget av parfyme. Dessuten var den ganske tørr. All fruktsødmen var borte, og det skjedde egentlig ikke så mye mer.
Beskrivning / Sammanfattning
Jeg har smakt et par eldre Old Pulteneyer som jeg har likt veldig godt. Men denne unge whiskyen og NAS-ene faller litt gjennom hos meg. Det blir litt for enkelt og for tamt.
Var denna recensionen till någon hjälp?
Kommentarer
Ordna