Pressmeddelande: Benromach lanserar sin första 15-åring

Symposion lanserar nu Benromachs första femtonåriga singelmalt på Systembolaget – Benromach 15 Years Old. Tillgången är mycket begränsad och Sveriges totala tilldelning av första produktionen är endast 120 flaskor.

image

De senaste decennierna har den skotska whiskyindustrin moderniserats. Äldre tekniker och tillverkningsmetoder har ersatts av nya och mer lönsamma sätt att göra whisky. Vid sidan av detta finns några få destillerier som håller fast vid det ursprungliga och som därigenom blivit allt viktigare både som kulturbärare och producenter av klassisk whisky.

Benromach är en föregångare bland dessa. Vid Benromach Distillery i norra Speyside används fortfarande äldre mer smakgivande kornsorter, man låter...

Läs mer http://www.symposionhot.com/2015/06/25/press-benromachs-forsta-15-aring/

ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se