Recensionens detaljer

 
Kilkerran 12yo
Whisky
Poäng 
 
89
Näsa 
 
22
Smak 
 
23
Avslut 
 
22
Balans 
 
22

Whisky

Tastenote titel
Fint hantverk!
Sample öppnad 170201
Doft
Rök dominerar först. När man kommit förbi röken hittas vanilj, kola och en lätt blommig ton.
Röken är inte besvärande på något vis, den tar inte över utan man kan känna andra dofter också.
Fin näsa!
Smak
Röken dominerar här med tillsammans med en rund peppar som inte är för stark. Malt kommer efter anslaget och får snabbt sällskap av vanilj och ton av citrus. Röken ligger hela tiden kvar som en tunn slöja över hela munnen.
Avslut
Mediumlång som värmer ända ner i magen. Lämnar rök, sötma och citrus på tungan. Bara ton av bitterhet.
Beskrivning / Sammanfattning
Trots det var år sedan jag lämnade rökiga whisky bakom mig så kan jag inte annat än tycka om denna. En fyllig och rund whisky där röken inte blir för påträngande.
Ingen som köper denna kan bli besviken! Inte jättekomplex med tillräckligt för att göra den intressant. Fin balans och faten har valts med omsorg det märks.
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se