Recensionens detaljer

 
Glen Grant 37 yo,  1974
Whisky
(Updated: mars 27, 2015)
Poäng 
 
89
Näsa 
 
23
Smak 
 
22
Avslut 
 
22
Balans 
 
22

Whisky

Tastenote titel
Glent Grant i sin bästa kostym.
Doft
Kanderade mandlar, torkad frukt och apelsin som minifesteras av en till en början ganska tung och köttig sherry. I bakgrunden finns nötter, en viss sälta och kanske t.o.m. lite lakrits. Inte illa alls som start. En hel del dofter av det som kännetecknar Glen Grant men också några wildcards som inte alls är Glen Grant för mig.
Smak
Ganska rejält pang på med en hel del ek, sälta, apelsinskal och creme brulée i en virvlande fart. Allt detta lindas in i sherryslöjan och får en något strävare karaktär efter en liten stund. Jag måste säga att det lovade väldigt gott från början men tog en oväntad vändning och strävade till bak på tungan mot slutet
Avslut
Medellångt med en viss strävhet som jag inte kommer förbi utan motstånd. Den summeras ändå med flaggan i topp. Visst hade man kunnat önska lite mindre sträva ek toner men å andra sidan så, för att vara 37 år är det ändå ingen direkt fara på taket. Det är helt klart en mycket bra wirre och till ett fantastiskt pris dessutom. Kostade endast 130 pund när den dök upp i början av 2013.
Beskrivning / Sammanfattning
Summan av alla beståndelarna blir ändå mer än godkänt. Har alltid gillat Glen Grants fruktiga toner och denna var inget undantag.
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se