Recensionens detaljer

 
The  Glenlivet 15
Whisky
Poäng 
 
79

Whisky

Tastenote titel
Jeg har etter hvert smakt en del Glenlivet, men 15-åringen var uprøvd frem til julen 2013. Erfaringen er at standardtapningene ikke nødvendigvis er de beste, men vel verdt å gi den en sjanse likevel. Jeg likte jo 18-åringen ganske godt.
Doft
Først ganske så fruktig lukt – en lovende start. Deretter kom det parfyme sammen med en kunstig sødme og litt røyk. Parfymen ble etter hvert litt for dominerende. Veldig synd.
Smak
Det smakte karamell, litt røyk og aske. Det var litt “alkoholbitt”. Dessuten var den vannaktig, og dermed litt tynn. Smaken var lite spennende, men heller ikke direkte vond.
Avslut
Ettersmaken ble imidlertid preget av parfyme og kunstig sødme. Det skjedde heller ikke noe mer.
Beskrivning / Sammanfattning
I notatene mine oppsummerte jeg smaksopplevelsen med: “Grei, men ikke god”. Det ble altså for mye parfyme og kunstig sødme etter min smak. På selve smaken, kom imidlertid sødmen i form av karamell, men den var for tynn og for lite spennende. Whiskyen får en gjennomsnittlig score, og den kan absolutt drikkes.
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

 
 
Ordna 
 
 
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se