Recensionens detaljer

Poäng 
 
86
Näsa 
 
22
Smak 
 
21
Avslut 
 
21
Balans 
 
22

Whisky

Tastenote titel
Bra grejer från lilla Hven
Doft
Det som slår mig allra först är den tydliga vaniljen som blandas med en liten avlägsen rökpuff. Jag upptäcker en kryddighet och blommor och kanske främst viol.
Smak
Röken kommer nu fram med en helt annan kraft och får ta plats i smaken. Kryddorna finns där också i främst peppar. Vaniljen dyker sedan upp och blandas med en smörkola som liksom smyger sig på. Jag upplever smaken som ganska kraftig och jag tycker det känns som att det är mer styrka i de deklarerade 45 %.
Avslut
Medellångt men fylligt. En välbalanserad whisky som uppges ligga mellan 4-6 år. Vad skulle det kunna bli av detta?
Beskrivning / Sammanfattning
En mycket bra whisky ska tilläggas från det lilla Hven distilleriet. Värt att nämna är den ekologiska inriktningen. Man väljer endast eko råvaror vilket är ett fantastisk initiativ och tyder på att man inte tänker tumma på kvaliteten. Jag anar att det kan vara något stort på gång i sundet mellan Sverige och Danmark.
Var denna recensionen till någon hjälp? 

Kommentarer

1 Resultat - Visar 1 - 1  
 
Ordna 
 
WhiskyBenke Skrivet av WhiskyBenke
september 03, 2014
Testade den också i Falkenberg, tyckte också att den var mycket trevlig :)
1 Resultat - Visar 1 - 1  
 
 
ornament

Online Whisky People!

Gå med nu, det är gratis!

Om TasteNote.se

TasteNote är en mötesplats för whisky-intresserade. Här kan du träffa nya vänner, läsa om whiskynyheter, hitta olika whisky-evenemang och mässor, läsa de senaste från dryckesindustrin och sist men inte minst skriva och ta del av tastenotes.

Vårt mål och ambition är att erbjuda alla whiskyentusiaster runt om i Norden en plats att samlas kring och dela erfarenheter.

Bli medlem nu!

info@tastenote.se